A visszér megelőzése élelmiszer


Hacsak nem volt velük kifejezetten problémánk, nem valószínű, hogy túl sokat foglalkozunk ereink, vénáink egészségével.

Szép lábak csomag

Pedig a megelőzés mindig jobb, mint a tűzoltás. Nézzük, milyen ételek támogatják ereink egészségét. Rostgazdag fogások Az elhízás a visszér kialakulását és számos érrendszerrel kapcsolatos problémát kiváltó okok között az elsők közé tartozik.

a visszér megelőzése élelmiszer

A rostban gazdag élelmiszerek és fogások azonban hatékonyan segítenek megelőzni a túlsúly kialakulását, hiszen lassítják emésztésünket, miközben kiegyensúlyozottá teszik energiaellátásunkat, a visszér megelőzése élelmiszer és vércukorszintünket egyaránt.

Ha rostokban gazdag, egészséges nassolásra vágyunk, nyugodtan nyúljunk pattogatott kukorica után, de lehetőleg egy kevés sót tartalmazó, organikus változat mellett tegyük le a voksunkat, esetleg készítsük el házilag a finomságot.

a visszér megelőzése élelmiszer

A zab, a barna rizs, a chia mag, a lencsék és babok, az avokádó, a brokkoli és a leveles zöldek mind-mind a leggazdagabb rostforrások közé tartoznak. Fogyasszuk őket bátran. A vitamin ugyanis elengedhetetlen szerepet játszik visszér megjelenés jelei szervezet kollagéntermelésében, a kollagén pedig rugalmassá és ellenállóvá teszi az erek falát.

Visszér: nyáron különösen oda kell figyelni A tartós melegben kitágulnak az erek, emellett a szervezet így próbálja a hőháztartását rendben tartani. Verejtékezünk, vagyis hőt adunk le, fokozódik a vérkeringés — magyarázza a jelenséget dr. A visszerek is kitágulnak, amelyek közvetlenül a bőr felszíne alatt futnak, kékes színűek a bennük futó vér miatt, így nyáron feltűnőbbé válnak, főként a nőknél, akiknek vékonyabb a bőre.

Így a kitágulások és összehúzódások kevésbé viselik meg ereinket, ami pedig javítja vérkeringésünket is. Szerencsére a nyár elérkeztével számtalan C-vitaminban gazdag élelmiszer között válogathatunk.

Sok ember számára a visszér és a pókhálóvénák enyhe formái egyszerűen csúnyák. Másoknak azonban fájdalmat és kellemetlenséget okozhatnak, és a visszérbetegség néha korlátozhatja a napi tevékenységek elvégzését. A visszér leggyakrabban a lábakon jelenik meg.

A bogyós gyümölcsök, a keresztesvirágúak és a trópusi finomságok egyaránt ide tartoznak: az eperrel, ribizlivel, áfonyával, szederrel, ananásszal, citrommal, naranccsal, kaliforniai paprikával, brokkolival, karfiollal vagy a kelbimbóval nem nyúlhatunk mellé.

E-vitamin Az E-vitamin erős antioxidánsként felveszi a harcot a szervezetünkben lévő szabadgyökökkel, ezáltal segítve a test regenerálódását és a bőr fiatalságának megőrzését.

Azonban a vitamin ennél sokkal többet is tesz, ugyanis gátolja a vérlemezkék összetapadását, tehát a vérrögképződést. Nagyszerű E-vitamin forrás a nyáron sok helyütt megtalálható mangó és avokádó, de fedezhetjük vitaminszükségleteinket olyan olajos magvakkal is, mint a mogyoró vagy a mandula. A legtöbb növényi olaj — tökmag- olíva- és kukoricaolaj — is gazdag vitaminforrást jelenthet, csakúgy, mint a zöld leveles növények.

a visszér megelőzése élelmiszer